Eko-kreacje

Komunikacja wizualna ma za zadanie odzwierciedlać charakter i wartości marki. W jaki sposób brand może dać wyraz swojej proekologicznej postawie? Na to pytanie odpowiada artykuł  Zielone projektowanie graficzne (Marketing Przy Kawie).
Autorka wymienia kilka praktycznych rozwiązań, dzięki którym kreacja może zakomunikować  zaangażowanie marki w tematykę ekologii, między innymi:

  • Ograniczenie powierzchni zadruku  i zmniejszenie liczby kolorów - ograniczenie zużycia farb i maszyn drukarskich czyli mniej odpadów, mniej zużytej energii.
  • Zastosowanie nadruków lub wytłoczeń bezpośrednio na pojemniku - oszczędność materiałów zużywanych na pudełko, etykietę itp.
  • Projekt strukturalny redukujący ilość zużytego materiału (np. owijka zamiast pudełka).
  • Przemyślany dobór materiałów  - nie łączenie surowców z różnych grup recyklingowych, wykorzystanie surowców przetworzonych i nadających się do przetworzenia.

Warto jeszcze dodać do tej listy znane od dawna opakowania wielokrotnego użytku. Powtórne użycie może powielać pierwotną funkcję, jak w przypadku pojemników na mydło w płynie albo puszek na herbatę.  Można też zaprojektować dla opakowania zupełnie nowe zastosowanie: pudełko staje się wieszakiem na ubranie albo lampą.  A butelka po napoju elementem kreatywnej zabawki.
Pozytywny wpływ tego rodzaju działań na środowisko nie ulega wątpliwości. Trzeba także podkreślić, że wszystkie wymienione środki działają nie tylko na korzyść marki ale też i budżetu marketingowego.

Polecamy pełną treść artykułu Małgorzaty Starczewskiej: http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1288

Ilustracje projektu butelek napoju dla dzieci Ywater pochodzą z http://dvisible.com/2008/03/24/packaging-winners-at-expo-west/

Lista wiadomości >

  • Home/
  • - pasek adresu